God fortsättning!

2015 är två dagar ungt och i dessa tider är div. löften populära. Jag själv brukar inte avge några seriösare nyårslöften, tycker väl att vill man göra/förändra något kan man göra det utan löften (utan bara göra det så att säga) och göra det när som helst, inte bara just nyårsafton. Hur som helst kan jag ju ändå såklart fundera över hur det nya året kan komma att bli. 2014, som sagt, ett väldigt bra år och jag ser fram emot 2015 med tillförsikt. Jag kommer fortsätta att träna och motionera och med det förhoppningsvis fortsätta att uppleva att jag fortsättningsvis blir starkare, får bättre flås och formar kroppen allt eftersom. Jag har t.ex som tanke inför året att lära mig tekniker ordentligt vad det gäller styrketräningen så jag på allvar vet vad jag gör när jag tränar och med det kan ta i ordentligt och då givetvis få ut mer av den, träningen alltså. Jag ser också fram emot återbesök 1 år efter operationen, att liksom få lite mer svart på vitt hur kroppen mår just nu ska bli intressant. Vad det gäller skidåkningen är det ju inte lätt när det regnar och är plusgrader , inte mycket snö kvar men idag har det snöat likväl så det borde bli något av det i alla fall.
 
Skulle ändå, när jag funderar lite, vilja teckna ner det som kan få vara lite konkreta målsättningar med träning/motion under året 2015, något att så att säga sikta på i alla fall.
* Jag vill springa 1 mil.
* Jag vill cykla 10 mil på en cykeltur. 
* Jag vill cykla upp till Högland och upp på Ralberget.
* Jag vill bänkpressa min egen vikt.
* Jag vill göra minst 1 chin(s).
De tre översta känns mera realistiska, mest utifrån att jag har större kunskaper på de områdena, särskilt cyklingen. De undre vet jag inte om de är realistiska, svåra eller lätta etc, men de får oavsett tjäna som en rolig sporre. Om och när jag uppfyller något av dessa mål kommer jag givetvis meddela detta samt teckna ner nya mål. För många är kanske ovan ingen större grej men jag har t.ex aldrig i mitt liv sprungit 1 mil vid ett och samma tillfälle så det känns som en milstolpe (hö hö). Jag vill som helhet försöka leva just ett helt och vettigt liv, göra roliga saker av och med det jag har och framför allt vara den bästa maken och pappan jag någonsin kan.
 
Vad det gäller övrig vardag med olika jobb och så så vill jag ju t.ex få användning av mitt nytagna busskort, har försiktigt slängt ut ett par krokar så det tror jag ordnar sig. Mitt pastorsjobb är fortsatt roligt och inspirerande och jag har som mål att predika det bästa jag kan varje gång jag gör det (vore ju i och för sig konstigt om jag resonerade annorlunda på just denna punkt men i alla fall). Som planeringen är kommer jag besöka ett par ställen där jag inte predikat tidigare, ska bli kul! 
 
2015, full fart framåt!
 
 
 
 
 

Kommentera här: