Mot nya mål!

Detta är ett inlägg skrivet i glädje men också ett stort stänk av vemod. Det är nu klart att vi som familj kommer flytta från Granö i Västerbotten till Värmland och Kristinehamn. Det känns helt overkligt och samtidigt på något sätt självklart. Detta är btw en anledning till bloggtorkan senaste tiden, detta har givetvis legat överst men vi har ju velat ha någon slags timing i att berätta för de människor som står oss närmast och då har det inte känts särskilt intressant att skriva om annat. Jag ska alltså bli pastor och föreståndare där, det är därför vi flyttar. Ska dock sägas att detta är något jag och min fru är överrens om, vi gör det tillsammans och vi upplever Guds frid och sanktion i det beslut vi tagit. Jag blev kontaktad i våras och i slutet på oktober var vi dit och hälsade på och jag predikade i en gudstjänst. Vägen hit/dit är uppmuntrande och intressant där jag kan uppleva att Gud allt eftersom lagt saker tillrätta och efteråt kan uppleva och se att bitarna i livets pussel passar ihop. Vi trivs och har trivts enormt bra i Granö, baksidan av det som blir mitt livs längsta flytt är alla de underbara människor jag/vi har haft förmånen att lära känna och arbeta med, alltså att vi lämnar ett sammanhang jag gärna stannat i och fortsatt försökt göra det bästa jag kan att göra Guds rike mera utbrett. Vi kommer sakna människorna och stället något enormt! Jag har bott i Västerbottens län i hela mitt liv (förutom ett läsår på bibelskola i Luleå på 90-talet) så detta är en väldigt stor omställning och apparat, likväl så kanske det är så att nya utmaningar är bra för en människa. Det känns i alla fall som något man ser fram emot samtidigt, som sagt, vi kommer sakna Granö och allt det som är vårat liv där väldigt mycket. Vi siktar på att flytten går i sommar.
 
 
1 Anonym:

skriven

Tråkigt att höra, men är glad för er skull. Vi är ju själva på väg att flytta till Umeå och det känns jätteroligt. Som du själv sa, så tror jag att det är bra med förändringar och utmaningar. Lycka till med flytten och förändringarna som väntar!
/Carolina Sandström

2 Fru Blomma :

skriven

Vi kommer att sakna er, men vi är glada över att ni känner att det är rätt beslut att ta. Frid.

Svar: Vi kommer sakna er också!
Josef Häggblad

3 Alfrida:

skriven

Hej Josef!
Vad tråkigt att höra att ni lämnar Norrland! Det kommer att bli en förlust för de runtokring! Samtidigt så vet jag att det finns ett stort behov i Värmland också och jag är säker på att Han som har lett er till det här beslutet också kommer att bevara er och leda er i fortsättningen.
Önskar er Guds välsignelse!
Kram, Alfrida

Svar: Tackar :-)
Josef Häggblad

4 Anonym:

skriven

Måste berätta- hörde om detta att ni var på väg mot Värmland för några veckor sedan- den i församlingen trodde att det var pastorn från Graninge som skulle flytta dit;) men det har jag ju koll på...men andra från Graninge har iof varit där och jobbat i församlingen- Önskar er allt gott!

5 Anonym:

skriven

Vad roligt! Grattis till flytt och jobb på nytt ställe! Spännande! Allt gott!

6 Anonym:

skriven

Jaktkompis !
Önskar dig lycka till i ert nya liv samtidigt
kommer jag att sakna dig, din positiva personlighet som betytt mycket för oss -dina jaktkompisar-och inte minst din kaffekonst. Lycka till Josef/Staffan

Svar: Tack!
Josef Häggblad

Kommentera här: