Läger

Befinner mig på sportlovsläger i Åre. I egenskap av innehavare av behörighet D ger det ökad möjlighet till dylika aktiviteter. Jag kör buss alltså. Känns jätteroligt i alla fall och det är inte utan att man t.ex minns första gången jag var hit, vi snackar högstadiet, vi snackar typ 1990 eller nånstans där. Var också på ett läger 1995, och också som medverkande talare 2010. Det här med läger, både på sommaren och på vintern, är ju något som varit en naturlig och självklar del av mitt liv, det kommer liksom med jobbet som pastor. Jag gillar det och anser det vara både roligt och viktigt, har gjort många goda upplevelser på just läger så att så länge jag kan (och får) tänker jag nöta på med det. 

Lönnkul! Fast snålblåst just idag.

Resan hit blev lite oförutsedd då en bälg pajade i Ö-vik men vi kunde ordna med ersättningsbuss så det ordnade sig. Lite pinsamt dock, eller vad man ska säga, att ringa till min nya chef på bussbolaget och säga att den gått sönder, spelar ingen roll att det är sånt som kan hända, jag är ju ny i gamet och ny hos dom. 

Vill försöka komma mig på ett gym under tiden jag är här, återstår att se hur lätt eller svårt det är/blir.

Hjälps inte, det är roligt att köra buss.

Kommentera här: