Since 1982

Helgen som gick fick jag möjlighet att köra en bussresa som i mångt och mycket är att betrakta som en drömresa för mig, jag körde Björklövens supporterklubbs resa till Leksand för en bortamatch mot Leksands IF. Direkt ska sägas att resultatet i själva matchen var oerhört frustrerande, jag anser att Björklöven förtjänade alla 3 poängen, man fick 0 (går även att säga samma sak om matchen efter, mot Västerås, 1 pinne skulle varit 3). Förhoppningsvis vänder resultaten och speglar spelet i övrigt. Som chaufför gillar jag att köra hyfsat långt, det är något med att när man liks far iväg så är det lika bra att det så att säga blir nånting. Jag tycker ju också att det är roligt att köra buss, ju större desto bättre och den treaxlade Setra jag körde är ganska lättkörd och förhoppningsvis skön att åka i också. Det blev 120 mil på 2 dagar och med de vilotidsregler som finns hinner man inte så mycket mer, jag skulle för min personliga del inte ha några problem med att köra längre men jag kan tänka mig att det är segare att åka än att köra. Hur som helst, övernattning som det ju blev ordnades av arbetsgivaren vilket för mig känns lite lyxigt faktiskt. Ett mysigt litet hotell i centrala Leksand blev min hemvist för en natt och helgen bjöd även på trevligt sällskap både före och efter matchen med gamla och nya bekanta från bygden, oerhört trevligt! Jag kör gärna dylik resa igen om tillfälle ges, that´s for sure. Sen måste jag ändå säga att när jag kom hem på lördagkvällen lite lämplig mör så återstod det bästa, att få dela Jesus med ett gäng härliga ungdomar. Hade iof pratat på resan en del faktiskt om tron och så men att få predika/tala som yrke är en enorm ynnest jag är väldigt tacksam att få ha. For direkt till kyrkan när jag kom hem så det blev på något vis det bästa av 2 världar so to speak. Helgen var riktigt bra konstaterar jag. 1:a advent förresten, är det inte lite: "Redan" över det? Jag tycker nog det. 
 
Idag for jag upp en sväng på Högland, för att jag kan och det var sol ute. Det gör gott med själen att få ta sig en kopp (eller två) kaffe med en milsvida utsikt, gäller att passa på innan snödjupet komplicerar dylika manövrar. Var uppe där senhösten ifjol också och ville i år göra samma sak igen. 
 
Gjorde mig ett bra träningspass på gymmet idag också, känner att jag i princip är tillbaka på nivån som jag var på i våras så nu är det bara gasa hårdare. Med löpband på plats går det ju utmärkt att både träna på flås och styrka samtidigt i den form jag tycker funkar. Känner att träningsglädjen har börjat komma tillbaka och nu är det ´bara´ att ta vara på momentum.
 
Lite bilder: 
Supporterklubben Green Devils bildades 1982.
 

Ytterligare ett bortastå till resumén.
 


Granen i tidigaste laget men trevligt plejs i övrigt.
 
Grannt nanting, om man frågar mig.


Högland
 
Just det ja, jag har anmält mig till nästa års Lidingölopp och börjar härmed förberedelserna
för det.
 
I lurarna: Talbok, Lee Child - Prickskytten.

Kommentera här: