Advent, och lite buss.

Adventstid, jag gillar den verkligen! Hela den här jul- och adventsgrejen går jag igång på men dock kanske inte med riktigt samma entusiasm som för några år sedan. Som att sparka in en öppen dörr förmodligen men den totala kommersielliseringen av 'varumärket julen' känns lite för mycket ibland. Dock gillar jag verkligen att t.ex åka genom byar och ställen i mörkret på kvällen och se att det lyser om ljusstakar och adventsgranar. Julgran ska vi själva ordna med i helgen, den är huggen och ska in och kläs. I år för första gången ever gör jag julskinka från grunden, inkl rimmning vilken den ligger på as we speak, ska bli intressant att se hur det blir. Känns ju lite speciellt och lite vemodigt med det faktum att detta blir vår sista jul i vårt nuvarande hem men all erfarenhet säger att stället man är på är underordnad människorna man är med. Vi kommer fira med en del släkt, ska bli trevligt. 
 
Körde buss igår, Lycksele SK:s U-14 mötte Björklövens dito (stortorsk för LSK) och jag fick möjlighet att ratta bussen. Slog mig (återigen) under resan att jag verkligen tycker det är kul att köra buss, nästan så jag undrar om min entusiasm verkligen är i paritet med sakens egentliga dignitet men hur som helst, det är roligt. Fick kommentaren när vi var tillbaka på klockren lyckseledialekt: "Tack för skjuss'n, du körd som en gud." Går nog inte dra några större slutsatser av just det men det är ju roligt att få komplimanger, ha ha. En stor treaxlad buss med skåp där bak, stora bussar är roliga att köra det hjälps inte. 
 



Lite snöskottning och hårdrock på det här så, så ska nog den här lördagen gå också.
1 Fru Blomma:

skriven

Ert hus är som gjort för julfirande. Det är verkligen mysigt.

Svar: Ja vi ska i alla fall göra det vi kan, har trivts andra jular vi firat här. :-)
Josef Häggblad

Kommentera här: