Premiär, på både 1 och 2 sätt.

Ikväll har jag gjort säsongspremiär vad det gäller löpning, riktigt roligt! Klart det var ganska jobbigt men jag körde inget monstertempo, det klarar jag inte än så länge (om någonsin), så det fick bli liksom lagom. Distans: 4,5 km, lämpligt för mig en kväll som denna. Jag har via den app jag använder för att mäta mina uteaktiviteter lagt upp det som är tänkt att vara ett träningsprogram för barmarkssäsongen, eller åtminstone löpdelen av den. Aldrig använt ett sådant och jag tror det kan vara till god hjälp. Vändningen av min hälsa har varit och är ett projekt på sikt och då tänker jag att ökad struktur kommer vara till nytta framgent. Målet är, som jag sagt förut, nu och framöver inriktad på ökat flås och fortsatt ökad styrka och då tycker jag det känns som en bra idé och en bra hjälp att ha mål vad det gäller distans och medelhastighet etc. utsatt innan och feedback i lurarna efter varje kilometer jag springer som talar om då t.ex vilket tempo jag har. Självklart klarar man sig utan allt detta, man kan givetvis träna ändå, men jag tycker det tillför en liten dimension av rolighet så då gör jag det. Idag for jag bl.a upp skoterleden under Öberget och det gick ganska bra trots att det var/är både lite blött och lite mjukt i snön, jag ser fram emot när det blir barmark framöver. Nästa löptur tror jag att jag håller mig till cykel- och gångbanan även fast jag nog egentligen hellre rör mig där jag så att säga får vara ifred. En sak jag inser med mina tankar och mål inför vår/sommar/höst är att jag nog inte kommer hinna cykla lika långt som ifjol, det gör inget ska sägas, bara ett konstaterande. Cykel var nästan den enda motion/träning jag pysslade med förra året och med både styrketräning och löpning som tillförda komponenter så får jag helt enkelt inse att tiden räcker inte till. Bra blir det förhoppningsvis hur som helst, den cyklingen jag tar mig för får jag istället se till att den räknas, alltså se till att ta i ordentligt och cykla fortare än ifjol. Inte kört så mycket ben på gymmet utan haft i åtanke att cyklingen ska utgöra god benträning när jag kommer igång med den.
 
4,5 km senare och med sadel i bakrunden jag i veckan tänker placera min bakdel på, life is good.

Vad det gäller annan premiär så startar baseballsäsongen idag! Major League Baseball kör igång efter försäsongsträning, a.k.a Spring Training, där man sas skakar rosten av sig och trupperna så småningom utkristalliseras. Finns fog för förhoppning vad det gäller laget jag håller på, Chicago White Sox, man har värvat bra och smart på papperet och det ska bli kul och intressant att se hur det faller ut. Premiären, som pågår som bäst när jag skriver detta, är borta mot fjolårsfinalisterna Kansas City Royals, något att bita i direkt.
 
Adekvat klädsel för kvällen, som sig bör.

I lurarna: Wovenwar - S/T, amerikansk kvalitativ hårdrock. 
 

Kommentera här: