Gastric Bypass

Idag är det tänkt att ske som har varit på gång i ungefär ett halvår, jag kommer idag att operera mig, en s.k Gastric Bypass. Jag har medvetet legat ganska lågt med detta då jag för det första inte velat ta ut något i förskott och för det andra inte varit riktigt avslappnad i att berätta hur som helst.
 
Jag är väldigt glad att jag får den här möjligheten!
Den utlösande faktorn för att jag överhuvudtaget började söka ett sånt här alternativ är det diskbråck jag fick förra året och som jag skrivit om flera gånger. Det har gjort att jag inte kunnat röra mig och motionera nästan alls vilket i sin tur i princip omöjliggör att kunna gå ner i vikt, typ alls (det är nog svårt ändå utan diskbråck). Har flera kompisar/vänner/bekanta som gjort detta och på det sättet tjänat som inspiration, jag ges en möjlighet till att svänga om mitt liv så att säga och den chansen tänker jag såklart ta!
Jag är väldigt tacksam att jag har en peppande och uppmuntrande familj där jag särskilt tänker på min fru som varit väldigt stöttande och utan henne är det inte säkert att det skulle blivit något alls av det här. 
Vad det gäller sommaren så ändras inga planer vad det gäller cykling etc, tvärtom, jag är råpepp på att få börja cykla igen, när operationssår läkt och vägar tinat. Vad det verkar kommer det att sammanfalla ungefär vilket jag bugar och bockar för. 
Jag kommer uppdatera här lite oftare än på slutet och berätta hur det går. 
1 Emilie/Wildärtan:

skriven

Lycka till Josef!!

Svar: Tack!
Josef Häggblad

2 Anonym:

skriven

Lycka till

Svar: Tack!
Josef Häggblad

3 Jonas ahlenius:

skriven

Lycka till!

Svar: Tack!
Josef Häggblad

4 Daniel Forsberg :

skriven

Ber att allt ska gå bra!

Svar: Tack!
Josef Häggblad

5 Carolina Säfström :

skriven

Ett stort lycka till vill jag önska dig!!:):)

Svar: Tack!
Josef Häggblad

6 Emma Örnberg:

skriven

Oj! Stort lycka till! Ska knäböja en gång extra för dig idag! Kram

Svar: Tack!
Josef Häggblad

7 Mattias Söderlund:

skriven

Lycka till, Josef!

Svar: Tack!
Josef Häggblad

8 Edward H:

skriven

Åh va kul. Kan ju inte vara negativt för höstens jakt heller... BTW, det har ju lyckats så pass att jag har skaplig tillgång till vildsvinsåtel i Örebrotrakten alla dar i veckan - kanske borde skissa på en liten jaktresa neråt Nerike i höst/vinter? (du fick min mail...)

Svar: Tack!
Josef Häggblad

9 Lennart Holmner:

skriven

Då är det orsaken till att du inte är här med oss idag, när vi ber och planerar för Lappis 2014! Jag ber för dig och familjen idag. Hoppas vi ses snart!
Lennart H

Svar: Exakt.Tack!
Josef Häggblad

10 Theres Gottnersson:

skriven

Massor med lycka till! Innesluter dig i bön. Idag och framöver!

Svar: Tack!
Josef Häggblad

11 Britten:

skriven

Lycka till!

Svar: Tack!
Josef Häggblad

12 annika nordenstam:

skriven

Lycka till med allt och välkommen till ett nytt liv ! :) det är en stor omställning men jag ångrar inte för en sekund min gbp op! :) tror du har allt att vinna! Kram

Svar: Tack!
Josef Häggblad

13 Thomas:

skriven

Vi skapar en ny vinnande trend på Sektion H. En kopp kaffe EXKL mazarin.

Svar: Tack!
Josef Häggblad

14 kai jonsson :

skriven

önskar dig all lycka till själv gör ja min gastrik by pass operation på tisdag 25 du finns i mina tankar mannen

Svar: Tack!
Josef Häggblad

15 Wasa:

skriven

Du är tuff. Fixa det nu så är det lugnt till starten av nästa års hockeyallsvenska. :)

Svar: Tack!
Josef Häggblad

16 Veronica Hilmersson:

skriven

Men så kul, det kommer att gå superbra.

Svar: Tack!
Josef Häggblad

17 Anonym:

skriven

Lycka till med operationen och allt därefter :). Det kan nog bli väldigt bra, förhoppningsvis med ryggen med! Mot bättre välmående!

Svar: Tack!
Josef Häggblad

18 Josef:

skriven

Som ni märker skriver tack till alla liksom, har bara telefonen och det blir lättast så. :-)
Tack för all uppmuntran!

Kommentera här: